Zeynep Ege Dura

Ticket Restaurant Edenred Pazarlama, Ürün ve Müşteri Deneyimi, CRM ve SME Satıştan Sorumlu CMO
C Level Club Üyesi
Özgeçmiş

25 yılı aşkın kariyer hayatının yarısını konvansiyonel pazarlamada ve diğer yarısını da e-ticaret sektöründe yürüten Zeynep Ege Dura, 45 ülkede çalışan yan hakları sektörünün lideri Edenred Türkiye’de (Ticket Restaurant) Pazarlama, Ürün, CRM ve SME Satışından Sorumlu Direktör olarak kariyer hayatını sürdürmektedir.

 

St. George Avusturya Lisesi’nden mezun olduktan sonra eğitim hayatına Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümünde devam eden Zeynep Ege Dura, aynı üniversitede İşletme Yönetimi yüksek lisansını tamamladı.

 

Başarılı bir öğrencilik hayatının ardından 1998 yılında Coca Cola’da kampanya ve reklamlardan sorumlu Pazarlama Uzmanı olarak başlayan kariyer yolculuğuna Doğuş Yayın Grubu’nda Pazarlama ve CRM Müdürü olarak devam eden Dura, 2001 yılında National Geographic Dergisi’ni Türkiye’ye getiren çok önemli bir ekibin parçası olarak yaptığı çalışmalarda, CRM alanındaki ilk uygulamalardan başlayarak deneyim kazandı.

 

Akabinde kariyerine Taşıtmatik sistemini kuran ekibin içinde yer aldığı BP Türkiye’de Pazarlama Müdürü olarak devam etti. “İş hayatını öğrendiğim okuldur” olarak tanımladığı BP’deki 7 yıllık deneyimin ardından ise Philip Morris’te, 6 ay içinde yüzde 14 pazar payına ulaşarak Philip Morris’i sektör birincisi yapan Lark Blue markasının doğuşunda yer aldı.

 

Markaların iş hacmini büyütmek için pazar ve müşteri/tüketici iç görü analizi üzerine çalışmalar gerçekleştirerek güçlendirdiği pazarlama tecrübesiyle Türk e-ticaret topluluğunun ilk üyelerinden biri oldu. Limango’da Satış Direktörü olarak başlayan e-ticaret kariyerinde bu alanın Türkiye’deki ilk uygulamalarını hayata geçirdi. Sonrasında sırasıyla FLO’da 3 yıl ve Defacto’da 1.5 yıl boyunca e-Ticaret Direktörlüğü sorumluluğunu üstlenerek ulusal ve uluslararası düzeyde perakendede Türkiye’nin ilk omni-channel uygulamalarını hayata geçirdi.

 

Kariyer yolculuğuna, 2018 yılından bu yana dünyada yemek kartı sektörünü inşa eden, Ticket Restaurant markası ile Türkiye’yi de yemek kartı sistemiyle tanıştıran Edenred’de Pazarlama, Ürün ve Müşteri Deneyimi, CRM ve SME Satıştan Sorumlu CMO olarak görev alıyor.

Başarıları

Phillip Morris şirketinde sorumlusu olduğu Lark ailesinin pazar payını 1 senede %7’den %14’e çıkardı. Defacto’da ise Türkiye perakendesinin gerçek anlamdaki ilk omni-channel uygulamalarını hayata geçirdi.