Cem Demiröz
Özgeçmiş
Cem Demiröz (4 Aralık 1973, İstanbul) 20 yıla yakın perakende tecrübesi olan Cem Demiröz, dünyanın en büyük kişisel bakım ve güzellik perakende zincirlerinden biri olan A.S. Watson Group’un Türkiye Pazarlama ve Ticaret Direktörü görevini sürdürmektedir. Cem Demiröz, 2 çocuk babasıdır.
1996 yılında Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden mezun olan Demiröz, üniversite eğitimi devam ederken Twins Kırtasiye Oyuncak Mağazası’nı kurmuştur.
Daha sonra ABD’nin en iyi ilk 50 işletme okulu içinde yer alan University of Pittsburgh Joseph M. Katz Graduate School of Business’ta Pazarlama ve Finans alanlarında MBA eğitimi almak üzere ABD’ye gitmiştir. Demiröz, eğitimine ABD’de devam etme kararı nedeniyle kurucusu olduğu Twins Kırtasiye Oyuncak Mağazası’nı devretmiştir.
Türkiye’ye döndükten sonra Doğan Yayıncılık’ta Marka Müdürü olarak kurumsal çalışma hayatına başlamıştır. Bir yıllık medya sektörü deneyiminin ardından Sony Türkiye’de çalışmaya başlayan Demiröz, 2000 – 2007 yılları arasında Sony Türkiye’de sırasıyla Ürün Müdürü, İş Geliştirme Müdürü ve Pazarlama Müdürü olarak çalışmıştır. Ulusal zincirlerin Türkiye pazarına girmesiyle birlikte; elektronik sektöründen ayrılarak kariyerine perakende sektöründe devam etmiştir.
2007-2013 yılları arasında İngiltere’nin ve kuzey Avrupa ülkelerinin en büyük elektronik perakende zinciri olan Dixions Retail’da Ticaret ve Pazarlama Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyesi görevlerini üstlenmiş, burada büyük format elektronik perakende hizmetini Türkiye’ye getiren ekibin liderliğini üstlenmiştir.
2013-2017 yılları arasında Tesco’nun Türkiye ofisinde Gıda Dışı & Elektronik ve Pazarlama’dan sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi olarak çalışmaya başlayan Demiröz; ilerleyen yıllarda aynı şirkette Gıda ve Pazarlama’dan sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi görevlerini de üstlenmiştir.
Uzun yıllardır sürdürdüğü perakende yolculuğuna, Türkiye’nin ilk kişisel bakım ve güzellik perakende zinciri olan ve dünyada 16.000 mağazası bulunan A.S. Watson Group’un Türkiye operasyonunda; Pazarlama ve Ticaret bölümlerinin yönetiminden sorumlu olarak devam etmektedir.
Başarıları
-Cem Demiröz, 2022 ve 2023 yıllarında Fortune Türkiye tarafından gerçekleştirilen “En Etkin 50 CMO” araştırmasında pazarlama fonksiyonunu en üst düzeyde temsil eden yöneticileri arasına girmiştir.
-DataExpert iş birliğiyle BMI Business School tarafından yürütülen En Etkin 50 CMO Listesi 2022’de en etkin pazarlama liderleri arasında yer almıştır.