Geri

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu
“Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları”nın ödüllendirildiği B2B Excellence Awards’un kazananları belli oldu. Marketing Türkiye ve Kuantum Araştırma iş birliğiyle gerçekleştirilen, Deloitte Türkiye’nin de uzmanlığıyla katkı sunduğu B2B Excellence Awards ödül töreni, Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirildi. Bu yıl “Mükemmel Müşteri Deneyimi Büyük Ödül”nün sahibi ise olan MultiNet Up oldu.
Türkiye’de markaların B2B alandaki performansını kapsamlı bir araştırmayla ölçümleyen ilk endeks olan “B2B Exellence Awards”da üçüncü defa “Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları” belirlendi. Marketing Türkiye ile Kuantum Araştırma iş birliğinde ve Deloitte uzmanlığıyla ortaya çıkan “Mükemmel Marka Modeli” ölçümleriyle Türkiye ekosistemindeki küçük, orta ve büyük ölçekli işletmeler değerlendirilerek 20 farklı kategoride en başarılı markalar, Divan Kuruçeşme’de düzenlenen görkemli törende ödülle taçlandırıldı.
Kazananlar nasıl belirleniyor?
“B2B Mükemmellik Modeli”ne dayanan araştırma üç yıl önce Marketing Türkiye, Kuantum Araştırma ve Deloitte iş birliğiyle hayata geçirildi. Modelin çıkış noktası da “İş yerlerinin ihtiyaçları nelerdir?” sorusuna cevap bulup, bu ihtiyaçlar için en mükemmel iş ortaklarını sektörde ilk kez ödüllendirmeye dayanıyor.
Endeks kapsamında Kuantum Araştırma’nın B2B pazar know-how’ına ek olarak, iş yerlerinin satın alma profesyonelleriyle Indepth görüşmeler gerçekleştirildi ve marka, memnuniyet ile tercih nedenleri ölçüm modeli için birer değişken haline getirildi. Aynı zamanda model için kullanılacak soru formunun da işlevselliği ölçülerek “Mükemmel Marka Modeli” yaratıldı.
2022 yılında çalışmanın ana örneklemi olarak toplam 2 bin 715 görüşme, kategori bazlı temsiliyeti arttırmak için de 600 boost örneklem gerçekleştirildi ve değerlendirilmeler 3 bin 315 örneklem üzerinden yapıldı. Çalışmanın örneklemi SGK verileri baz alınarak illerde bulunan iş yeri sayılarına, sektör ve işletme büyüklüğü bakımından tabakalandırılırken örneklemin temsiliyeti daha da artırıldı. Çalışma kurgusu, soru formunun işlevselliğini artırmak için üç varyant oluşturularak gerçekleştirildi. Üç varyant toplam 20 kategoriyi içeriyor.
Saha süreci 01 Eylül – 10 Ekim 2022 tarihleri arasında, veri kontrol süreci 04 Eylül – 15 Ekim 2022 tarihleri arasında, analiz ve raporlama ise 16 – 20 Ekim 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen çalışmada kantitatif araştırma yönteminde CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Anketi) tekniği kullanıldı.
B2B Excellence Awards’23 kazananları
Akaryakıt Kategorisi

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

Shell

Araç Kiralama Kategorisi

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

Avis

Banka Kategorisi

Garanti BBVA

B2B Sahiplik/Otomotiv

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

Fiat

Büyük Ödül/Mükemmel Müşteri Deneyimi

MultiNet Up

Çevre ve Doğa Hakları Konusunda Duyarlı Marka

Fairy

Elektronik Kategorisi

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

MediaMarkt

En Başarılı E-Ticaret Platformu

Trendyol

En Dijital ve Teknolojik Türk Markası

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

Vestel

Gıda Mutfak Kategorisi

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

Bim

GSM Kategorisi

Turkcell

Güvenlik/Alarm Sistemleri Kategorisi

Kale Alarm – Güvenlik

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

İnternet Sağlayıcısı

Türk Telekom (TTNET)

Kadın Hakları Konusunda Duyarlı Marka

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

Hepsiburada

Kargo Kategorisi

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

Yurtiçi Kargo

Ofis Kırtasiye Kategorisi

Avansas

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

Sürdürülebilirlik ve Enerji Tasarrufu Konusunda Duyarlı Marka

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

BMW Türkiye

Tamamlayıcı/Özel Sağlık Sigortası Kategorisi

Anadolu Sigorta

Temizlik Kategorisi

A101

Yemek Kartı Kategorisi

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

Multinet Up

Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu

Ticket Restaurant Edenred Türkiye

 

 

 

Marketing Türkiye
Marketing Türkiye