Gül Sağır Aydın
Özgeçmiş
Kariyer hayatına ise 2004-2005 yılında British American Tobacco’da Ticari Pazarlama Yöneticisi olarak başladı. Sonrasında Alman dev FMCG firması Teekanne’de pazarlama yöneticisi olarak markanın yeni ürün ve pazarlama stratejilerinin yönetilmesinden sorumlu oldu. 2006 yılında Sabancı Gıdasa A.Ş şirketine, ticari pazarlama ve marka yönetimi konularında görev almak üzere transfer oldu. Bu süre zarfında yetenek havuzunda yer alarak özellikle inovasyon alanında özel projelerde yer aldı.
Gül Sağır Aydın 2007 ve 2016 yılları arasında yaklaşık 10 yıl Turkcell’de ticari pazarlama, perakende yönetimi, satış kanallarının dijital dönüşümü, şirketin yerelleşme stratejilerinin oluşturulması konularında, farklı yöneticilik unvanları ile görev aldı. Turkcell tarafından özel yetenek havuzunda yer alarak Koç Üniversitesi’nde pazarlama ve yönetim alanında Turkcell Executive MBA programını bitiren Aydın, Turkcell ve grup şirketleri ekosistemini kapsayan 350 kişilik ‘Tek Turkcell’ inisiyatifini proje lideri olarak yarattı ve tüm grup şirketleri dahil olmak üzere yönetti.
2017-2018 yıllarında Seramiksan’da Pazarlama ve Perakende Direktörü olarak çalışan Gül Sağır Aydın, daha önceki deneyimleri ışığında şirketin kurumsallaşma süreçlerine de katkı sağladı.
2018 – 2020 yıllarında ise hazır giyim sektörü ile tanıştı ve Türkiye’nin lider erkek giyim markalarından Kiğılı’da Pazarlama Direktörü ve İcra kurulu Üyesi olarak görev yaptı. Burada gerçekleştirdiği pazarlama stratejileri ve aksiyonları ile pazarlama dünyasında adını daha çok duyurmaya başladı. Aydın, 2020 Ocak -2021 Temmuz arasında ise kişisel bakım sektörü lideri Gratis’te Pazarlama ve E-Ticaretten Sorumlu Direktör ve İcra Kurulu Üyesi olarak çalıştı.
Gül Sağır Aydın, Ağustos 2021 yılından itibaren Boyner Holding’e bağlı Hopi şirketinde genel müdür yardımcısı olarak tüketiciye dokunan tüm pazarlama, e ticaret, ürün yönetimi, CRM, büyük veri ve müşteri deneyimi süreçlerini yönetti. Aynı zamanda Aydın, Tukaş Gıda’da Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeliği görevlerinde bulundu.
2024 yılından itibaren, Turknet'te Chief Growth Officer olarak görevine devam etmektedir.
İleri derecede İngilizce bilen Aydın, evli, Doğa ve Talya adında 2 çocuk annesidir.
Başarıları
Gül Sağır Aydın, 2019 ve 2022 yıllarında çeşitli dergiler tarafından hazırlanan ‘Türkiye’nin En Başarılı 30 Pazarlama Liderleri’ ve ‘Türkiye’nin En Etkin 50 CMO’ listelerinde yer aldı.
Türkiye reklamcılık tarihinde sıfır medya bütçesi ile en yüksek organik erişime ulaşan, 10 Kasım filmi ile Kiğılı’ya, 2019 Uluslararası MIXX Awards ödüllerinde “Özel Gün İletişimi, Sosyal Pazarlama, Online Reklam Filmleri ve Viral” kategorilerinde 3 Altın, Sosyal Medya Ödülleri’nde ise 1 altın ve 1 bronz ödül aldı.
Aydın, ekibi ile yönettiği projelerle; 2022 yılında iki farklı CMO listesinde yer aldı ve Hopi’ye toplam 13 ödül kazandırdı. Bunlardan bazıları; Hopi Fırsat eklentisi, Turkey Customer Experience Awards, ‘Best Innovation in CX-SME’ kategorisi Altın ödül, doğum günü kampanyası Hopi Birthday, Felis’te 1 büyük ödül – 5 başarı ödülü, Kristal Elma’da 1 Gümüş, The Hammers’ta 2 Altın – 3 Gümüş, Martech Awards’da 2 büyük ödül ve Brandverse Awards’da 1 Altın ödül.